Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fifth Birthday tickers

Firma infama II

Tot despre aceeasi Holosfind o sa vorbesc si in postarea asta. Firma mama din Franta se numeste Referencement si ca sa vedeti pana unde se poate ajunge intr-o firma o sa va spun cum a fost intampinata o colega de aici care a vrut sa se angajeze la firma mama din Franta. 

Se intampla dupa ce eu, insarcinata prin luna a sasea sau a saptea mi-am depus o cerere pentru scurtarea programului de munca. Cu legea la subrat m-am prezentat la departamentul de Resurse Umane si mi-am cerut dreptul care mi-a fost aprobat. Am intrat apoi in prenatal prin luna a saptea sau a opta. 

In timpul asta colega care a vrut sa se angajeze la firma mama din Franta s-a lovit de conditia de a nu face copii cel putin in primii doi ani de la angajare. A renuntat cum era si normal. In cele din urma ales sa paraseasca firma definitiv iar sefii nu au pierdut ocazia de a o mustrului: cum si-a permis sa plece, de parca ar fi avut vreo datorie neplatita sau ar fi fost legata ca iobagul de glie. 

Se pare ca cererile mele ajunse la centru au atras atentia asupra pericolului de a-si pierde tinerele angajate in urma maternitatii. Firma oricum angajase un numar majoritar de fete inca studente sau proaspete absolvente, necasatorite, deci fara alte obligatii decat platitul chiriei. 

Si totusi nu am fost prima gravida din firma, sefa de la Resurse Umane m-a precedat cu cateva luni. Fapt ce a facut sa-mi devina dusman si nu aliat cum te-ai fi asteptat de la o persoana aflata in aceeasi situatie. Cu o luna inainte de reintoarcerea mea la serviciu a inceput sa imi insire la minciuni: ca firma o duce rau, ca se dau afara, ca va fi chiar ea data afara, ca poate chiar firma va intra in insolventa. Nimic nu era adevarat. In timp ce ei tot incercau sa ma elimine se faceau angajari chiar pe postul meu. Am verificat si am dovezi. 

Asta este, cu toate ca legea ii obligau sa ma tina inca 6 luni de zile de la intoarcerea din concediul de crestere al copilului m-au dat afara. Am reusit sa obtin din partea lor o concediere care sa-mi permita sa iau somaj, caci voiau sa ma oblige sa semnez niste hartii prin care sa renunt la orice drept, despagubire, si sa incheiem contractul prin acordul partilor.  

La fiecare hartie pe care mi-o aduceau sa o semnez eu mai dadeam niste telefoane pe la prieteni care cunosc legea mai bine decat mine, veneam la lucru cu Codul Muncii in geanta si depuneam la randul meu cereri de reintoarcere la munca. 

A fost o mare porcarie greu de suportat pentru cineva care mai are si un copil mic de care trebuie sa aiba grija. 
Acum sunt ok, din septembrie ma intorc in invatamant.

3 comentarii:

  1. ca sa vezi......
    si atunci sa mai faci copii in romania ??...ce inseamna in ziua de azi sa mai fi mama in romania? bataia de joc a tot felul de nesimtiti cu aere de mari manageri, sefi de sclavi pe plantatie
    si se mai mira astia de la guvernarile kurului ca scade natalitatea in romania si ca numai tiganii se mai inmultesc.... (excuse my French)

    cat despre femeia de resurse umane, nu stiai tu Gina pana acum ca tocmai colectivele de femei sunt cele mai ale dracu ?? ele, marile doamne care nu scapa nicio ocazie de a le ataca pe altele, din invidii, frustrari personale sau pur si simplu, din malignitate inascuta, pe care dansele o considera poate ca facand parte din "profesionalismul" de HR.

    oricum, doamna blonda respectiva era FIX pe aseamanarea agariciului care a si angajat-o, ca sa aibe si el un back up in a pune biciul pe angajati.

    ma gandesc ca, din pacate, jegosii astia nu o sa schimbe niciodata si stii de ce? pt ca in bucuresti mereu va exista mana de lucru ieftina, studente dragute si capabile care sa vina pe salarii infime si sa faca tot ce le "directeaza' directorasii de ocazie......

    oribila experienta.

    RăspundețiȘtergere
  2. exact asa e. nu sunt cuvinte pentru a descrie uratenia unora si a firmelor de acest tip.

    RăspundețiȘtergere
  3. am citit ambele articole, bravo Gina pentru curaj, esti mult mai puternica, se simte.. totul va fi mai bine, trebuie! te pup

    RăspundețiȘtergere