Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fifth Birthday tickers

Despre Titularizare 2012

Buna Eleonora,

anul acesta s-a mers pe metodica. Subiectele mi s-au parut usoare.

Este anul descentralizarii numai ca nu le-a reusit in totalitate. Subiectele au fost facute tot la nivel national si nu pe centre de concurs cum se mentioneaza in metodologie. Insasi metodologia miscarii personalului didactic ar parea ca are vreo doua variante. 

Daca de la inceputul anului, inspectoratul a scos la inaintare o programa, cu vreo doua spatamani inainte de examen s-a razgandit si a modificat acea programa odata cu tipul subiectelor pentru concurs. 

Sase luni de zile am tot invatat dupa o programa care a fost eliminata in ultimul moment. 

O alta noutate a fost lectia deschisa, proba eliminatorie a carei nota ar trebui sa cantareasca 25% din nota finala. 
Cei cu experienta in predare fac fata unei astfel de probe dar vai de cei care abia termina o facultate si nu au habar despre meseria de profesor. Multi nu s-au prezentat la concurs de frica sustinerii lectiei. 

In loc de centre de concrus organizate pe discipline, anul acesta am avut 21 sau 22 de centre numai in Bucuresti, organizate pe - habar nu am pe ce, sectoare sunt prea putine, cartiere prea multe - zone. Un centru reuneste toate gradinitele, scolile, liceele din acea arie teritoriala, care scot la concurs posturi pentru toate disciplinele. 

Eu mi-am depus dosarul la centrul 20, aceasta fiind zona in care locuiesc. Alegerea centrului poate depinde de urmatoarele criterii: curpinde posturi aproape de casa, titularizabile, la scoli bune. Intamplarea a facut sa fie toate la un loc. 

Pe centrul 20 am fost initial 11 candidati pe fanceza, in urma probei orale am ramas 6, in ziua examenului scris ne-am prezentat 5, si ne vom titulariza doar 2. Doar 2 posturi titularizabile sunt pe franceza in zona aceasta. Netitularizabile dar intregi sunt doar 3, restul sunt incomplete. 

Pe Bucuresti erau la un moment dat 17 posturi titularizabile, 54 complete dar de suplinire, 138 de suplinire incomplete. (pe franceza) 

Ce inseamna titularizabil: postul e al tau pe 4 ani, dupa care dai iar examen ca sa ti-l pastrezi, teoretic ar fi trebuit sa fie pe viata, dar sistemul e in continua schimbare. 
Postul de suplinitor e al tau pe 1 an de zile, iar daca directorului ii place de tine te lasa la catedra inca vreo doi ani, dupa care dai iar examen ca sa ti-l pastrezi sau sa zbori in alta parte. 

Postul intreg are 18 ore de predare pe saptamana, cele incomplete, logic, nu au 18 ore. Pentru a-ti completa norma trebuie sa mai faci rost de inca unul, doua locuri in care sa predai. Poti preda si la 3 scoli/licee ca sa reusesti sa ai salariul intreg. 

Dumnezeu m-a ajutat de am invatat si am reusit sa obtin o nota buna, note bune la ambele probe: 9 la lectia deschisa, 9 la scris. Pentru un post de titular trebuie sa ai peste 7. Degeaba poti avea peste 7 daca nu sunt posturi destule. Asta am patit-o in primul an de predare. 

Descentralizarea in concluzie, ar fi un lucru bun. Ar insemna ceva mai multa organizare si o mai buna orientare a profesorilor pe posturile pe care le vizeaza. O mai buna pregatire metodica, exact ceea ce trebuie  pentru a preda cum trebuie. Dar nu doar examinarea trebuie schimbata ci avem muuuult de lucru la intreg sistemul. Multi de trebuie in ecuatie. 

De ce am ales sa ma intorc, pentru a putea avea o familie normala. Cu toate ca exista destul de mult frecus in invatamant si  atatea aberatii de sistem, este o meserie ce permite femeilor sa poata petrece timp si alaturi de proprii copii si sot fata de joburile corporatiste care rapesc viata de familie. Si daca am avut ocazia sa incerc si statul si privatul, mi-am dat seama ca cel mai bine m-am simtit la catedra. Acolo am contat, am schimbat cumva viata celor din fata mea, am putut sa ma misc, sa socializez, sa invat, sa ma simt bine si nu sa ma sufoc in vreun birou lipita de un scaun. 

Cum am reusit sa invat? Exceptand ultimele 3 saptamani de dinaintea examenului, cand socrii mei au avut concediu si l-au tinut pe Tudor mai mult pe la ei, am invatat ziua in timp ce Tudor dormea, si noaptea dupa ce-l adormeam. M-am apucat de prin ianuarie si aproape zilnic citeam cate ceva. 

Si vorba aceea: eu am un plan dar Dumnezeu are un altul pentru mine. De data asta au coincis. 

4 comentarii:

  1. Multumesc pentru raspuns :)

    Ma bucur ca esti ok si ca ai reusit sa obtii note mari la examen, sper sa gasesti si o scoala la care sa te simti bine.

    cand eram inca studenta, am mai auzit aceasta discutie la unele dintre colegele mele cum ca a fi cadru didactic este cea mai potrivita meserie pt o femeie.

    La vremea aceea nu am prea inteles ce inseamna asta, eram idealista si cu planuri mari de viitor (dar destul de abstracte, trebuie sa recunosc, fara o viziune coerenta si cat de cat concreta...). Abia acum, dupa ce ajung acasa in fiecare seara la ora 8 sau 9, praf de oboseala, si de la servici dar si din calatoria cu multele mijloace de transport in comun, imi dau seama ca nu mai e timp pt niciun fel de viata personala.
    Din pacate, sunt constienta ca altfel nu se poate. Din motive financiare (nu din bucurie, convingere sau ambitii de carieriste corporatiste..) ajungem sa ne petrecem 80% din timpul unei zile la servici sau in drum spre servici.
    Iar invatamantul, din informatiile pe care le detin, ca si recompensa financiara este undeva la limita subzistentei, ceva ce nu-ti permite sa te intretii singura nici in bucuresti si nici in alte orase ale tarii, daca nu ai ajutor extern (parintii, familia etc)

    In rest, da, este cumplit sa vezi cum trec zilele pe langa tine, lipit de scaunul de birou, zile din viata ta, simti ca nu traiesti ci esti doar o rotita in sistem si ti se duce vremea, timpul de trait si bucurat de viata, acest timp care nu se mai intoarce niciodata se duce in fata calculatorului, urmarind cifre si grafice si planuri si targeturi de vanzari etc.

    Iti doresc din tot sufletul sa iti fie bine acolo unde esti, sa ai satisfactii profesionale si sa ii mai cizelezi pe copiii astia care isi fac educatia mai mult de la tv decat de la scoala :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Asa e, e dur sa traiesti in Romania si mai dur sa traiesti in Bucuresti.

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu cand am auzit despre modificarea facuta la titularizare am ramas uimita. De fapt nu numai eu ci si colegele mele.

    Acelasi gust amar il am si eu despre invatamantul romanesc. Dar sper sa se schimbe ceva in viitor si sper sa imi aduc si eu contributia la aceasta schimbare. daca nu, sper sa am sansa si curajul sa imi iau jucariile si sa plec in alt sistem sau sa imi creez eu un sistem al meu :)

    Felicitari ptr reusita. Sa ai un an scolar cat mai placut.

    RăspundețiȘtergere
  4. multumesc, asa sa fie, poate reusim noi sa schimbam ceva mentalitati si viitorii cetateni si fie cum ne-am dori sa fie.

    RăspundețiȘtergere