Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fifth Birthday tickers

Cantecele pentru copii cu sfarsit aiurea

Nu stiu cum se face dar astora mici li se canta pe langa "padurea cu alune" si "taranul e pe camp" , "fluturas nu mai ai aripioare" si un pitic atat de mic ce s-a inecat intr-un ibric, pai da spuneti si voi, e normal? Socam bietii copii cu cantecele de groaza. Nu-i da televizor pana la 2 ani sau chiar mai bine, acopera-i urechile cand alti vlajgani spun prostii, dar la gradinita, acasa le cantam cum contele a rupt fluturasului aripioarele, cum iepurasul coconas a fugit speriat jos in codru-ntunecat, cum piticul cel mic si dragalas care mai facea si baie pe deasupra, deci dadea o lectie de igiena, s-a-necat in toiul lectiei, cum catelul schiop! sperie niste broscute voioase - ce petrecere frumoasa, e la margine de lac - . 

Woaa, nu suntem sanatosi, ma rog, aia care au debitat asa niste chestii, si noi ca ducem mai departe chestia asta :)) 

Mi-aduc aminte cum mama imi canta mie un cantec popular cu un voinic care isi legase calul de o garofita, garofita s-a uscat iar mandra a plecat. Iar eu plangeam cu sughituri ca voinicul e suparat si ma intrebam de ce l-a parasit mandra. Mama nu stia cum sa ma mai impace si trebuia sa-si aduca aminte ca data viitoare cand imi canta sa evite melodia cu pricina. Cred ca si felul cum era cantat, inflexiunile vocii imi transmiteau ceva din dramatismul scenei. Bine bine, oi fi fost si eu sensibila dar se pare ca gasim la tot pasul cantecele care ar putea starni in copiii nostri astfel de trairi emotionante. 

O fi bine au ba, om trai si om vedea si vom indrepta atare treburi. (explicandu-le bineinteles ca piticul nu s-a-necat sau faurind alte versuri, depinde de receptivitatea copilului, ca poate el nici nu va baga de seama soarta bietului pitic iar eu imi fac griji de pomana :))) )

Un pitic atat de mic
Facea baie-ntr-un ibric
Pe sapun a lunecat
Un cucui mare si-a luat     - parca e ceva mai bine

In urechiuse s-a spalat
Acum este tot curat         - eee, si mai bine


Fluturas nu mai ai aripioare, unele noi domnul conte ti-a luat / 
Fluturas ce frumoase aripioare, domnul conte ti-a pictat 

- hai ca ma pricep


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu